Pilot balónů (licence BPL)

Letová část výcviku pro získání EASA pilotního oprávnění pro horkovzdušné balóny (BPL).

Rozhodnete-li se stát pilotem horkovzdušného balónu, rádi Vám pomůžeme s realizací. Naši instruktoři se věnují žákům již mnoho let, jsou léty zkušení a prověření. Zázemí naší školy, plně uzpůspbenému pro potřeby výcviku, cestu za vysněným průkazem značně ulehčuje.

Vzhledem k meterologickým podmínkám výcvik probíhá v individuálnich termínech od dubna do listopadu, Přihlásit se a začít můžete kdykoliv.

Cena praktického výcviku

Cena praktického výcviku se pohybuje se okolo 250.000,- - 310.000,- Kč vč. DPH. Může být rozdílná v poskytnutých službách, které po nás budete potřebovat.

Vzhledem k tomu, že se jedná o horkovzdušný balón je cena výcviku značně odlišná oproti cenám za výcvik na letadlo. Balón je potřeba pro každý let složit a rozložit, což vyžaduje čas. Po přistání se musíme dopravit zpět na místo startu, což také vyžaduje čas. Spotřeba plynu je zhruba 80l na hodinu, oproti například 17 l benzínu na hodinu u UL letadel. Létat můžeme jen brzo ráno a v podvečer, takže jeden instruktor zvládne obsloužit jen velmi omezený počet žáků. A životnost balónu se pohybuje spíše ve stovkách letových hodin než v tisících u letadel. Náklady na amortizaci proto tvoří podstatnou část nákladů na létání.

Přesnější cenu vám rádi spočítáme. Kontaktujte nás.

Prakticky_vycvik_10

Průběh praktického výcviku

Praktický výcvik navazuje na teoretický kurz a skládá se z 15 až 20 výcvikových letů s instruktorem (dle skutečných schopností žáka) zakončený zásadním milníkem v životě jakéhokoliv pilota - tedy prvního sólo letu - kdy se žák poprvé ocitne v koši balónu sám. Do té doby řídí výcvik příslušní instruktoři, kteří tempo výcviku přizpůsobují aktuálním schopnostem žáka.

Postupují dle tzv. balonářské abecedy - unikátní námi vyvinuté metodiky výcviku, která řadí jednotlivé prvky do logického pořadí a vzájemných návazností. Tím se celá délka výcviku zkracuje, protože progres žáka je zpravidla rychlejší, než u tradičních metod výcviku.

Vzhledem k charakteru létání s balóny, kdy se dá létat až na výjimky pouze ráno a večer, se scházíme na celý víkend v rámci kterého se podaří 3 až 5 letů. Celý výcvik tak včetně zkoušek zabere zhruba 5 víkendů

Nejpozději před prvním sólo letem musí uchazeč získat průkaz zdravotní způsobilosti (class 2 medical), je však silně doporučeno, aby tento průkaz získal již před zahájením výcviku. Dá se však začít i bez něj.

Prakticky_vycvik_02

Výcvikový let

Každý výcvikový let se skládá z předletové přípravy - 30 - 60 minut, chystání balónu pro let - 20 - 40 minut, vlastního letu v délce 40 až 80 minut a poletového rozboru - 15 - 30 minut.

Při předletové přípravě se podrobně naplánuje průběh letu, instruktor žákovi vysvětlí letové úlohy. Zároveň se věnujeme aplikaci teoretických znalostí do praktického létání tak, aby budoucí pilot porozuměl i širším souvislostem.

Vlastní výcvikový let je potom malé dobrodružství pro žáka i instruktora. Vzhledem k neustále se měnícím podmínkám, je každý unikátní a neopakovatelný. Úlohou instruktora je tedy během letu neustále vymýšlet úlohy, které žák plní a tím postupně získává potřebné pilotní návyky.

Po letu následuje pečlivý poletový rozbor, při kterém se hodnotí progres a schopnosti žáka a definuje se doporučení pro další lety.

Výcvikový let se koná striktně v rovině "jeden na jednoho", s sebou do koše si však můžete vzít jednu osobu jako doprovod.

Prakticky_vycvik_06

Startovní balíček

Před zahájením výcviku vám nachystéme vše potřebné, co budete pro začátek vaší letecké kariéry potřebovat. Nemusíte si tedy nic chystat sami, protože my vše zařídíme za vás.

Startovni_balicek

Oslava

Úspěšné zakončení Vašho výcviku spolu samozřejmě oslavíme!

Solo_let_oslava

Výcvik zajišťují

Monika Kubíčková se věnuje veškeré organizaci a plánování termínů výcviků. Petr Kubíček je metodický vedoucí výcviku.

Monika Kubíčková

Hlava veškerého dění na zámku a Instruktorka pilotní školy

Dost možná momentálně nejaktivnější pilotka na Českém nebi, zcela jistě je Monika nejaktivnější instruktorkou. Na její tváři nenajdete nic jiného než úsměv a to i v těch nejvypjatějších situacích.

"Pro veškerou péči o ostatní nebyl čas se nad vlastním motem zamyslet :-)"

Petr Kubíček

Instruktor pilotní školy, examinátor

Létá od útlých dětských let, dlouholetý člen reprezentace, jeden z nejaktivnějších instruktorů v ČR s odučenými desítkami pilotů. Tovární zalétávací pilot v Kubíček Balloons. Autor metodiky výcviku používané v naší pilotní škole. A také examinátor pro všechny myslitelné kvalifikace.

"Balón je vlastně takový stroj na rozdávání radosti. Radost z něj mají piloti když letí, posádky doprovázející pilota na zemi, pasažéři v koši, ale i diváci na zemi. Každý let balónem rozdá mnoho radosti. Proto je potřeba mnoho pilotů, aby bylo více letů a tím více radosti"